Anime One Piece Kini Harus Ditonton – Termasuk Untuk Peminat Manga Sahaja

  • Post category:Anime
Anime One Piece Kini Harus Ditonton – Termasuk Untuk Peminat Manga Sahaja

Sementara peminat bersetuju bahawa manga One Piece itu bagus seperti sebelumnya, animenya juga telah mengetuknya keluar dari taman ketika mencapai puncak busur Wano. Ini berkat bukan hanya perubahan penting dalam arah dan animasi anime, tetapi juga pewarnaan, pencahayaan dan kelajuan cerita sejak mulanya Wano Arc. Unsur-unsur tersebut telah meninggalkan kita dengan busur cerita paling menarik dalam anime One Piece setakat ini, dan penonton tidak dapat berhenti melihat betapa baiknya anime itu telah menjadi sejak kebelakangan ini.

Dihasilkan oleh Toei Animation (Dragon Ball, Sailor Moon, Digimon), anime One Piece telah menjadi adaptasi yang unggul daripada karya manga shonen Eiichiro Oda. Namun itu, anime itu mempunyai detik-detik tinggi dan rendahnya. Busur seperti Water 7, Enies Lobby dan Sabaody tidak gagal mengkagumi penonton, termasuk ketika Luffy menumbuk Saint Charlos. Imej dia menangis teresak-esak setelah kehilangan krunya masih terpahat di benak fikiran peminat. Sayangnya, Dressrosa adalah titik rendah untuk anime itu, dengan beberapa animasi yang sangat perlahan dan buruk dalam keseluruhan siri itu.

Walaupun titik-titik rendah itu, namun anime selalu itu selalu memiliki soundtrack gempak dan bakat suara yang luar biasa, yang telah membawa suara dan muzik ke siri ini dengan cara yang manga jelas tidak dapat lakukan. Sebanyak mungkin kita menyukai latar belakang Brook dalam manga, “Bink’s Sake” tidak akan meninggalkan kenangan yang mendalam tanpa persembahan perpisahan manis ini di dalam anime itu.

Tahap kualiti yang diberikan oleh anime di busur Wano ketika ini terasa tidak nyata, dengan Episode 982 menjadi contoh terbaru yang terbaik. Merangka pengenalan Onigashima seolah-olah ia adalah video muzik bertenaga tinggi dari konsert rave bekerja dengan begitu baik . Di samping itu, saat gelas Straw Hats bertembung ketika mereka memutuskan untuk menunggu untuk meraikan kemasukan rasmi Jimbei ke dalam kru sehingga setelah mereka mengalahkan Kaido terasa seperti sesuatu di luar mimpi kerana semua warna, cahaya dan animasi bergabung dengan sempurna.

Fakta bahawa ini masih merupakan pengeluaran anime mingguan adalah, dengan terus terang, liar. Peningkatan kualiti adalah berkat pengarah siri, Tatsuya Nagamine, yang dilaporkan berusaha memperbaiki keadaan produksi untuk animator setelah mengarah Dragon Ball Super: Broly. Kami juga mengucapkan terima kasih kepada Megumi Ishitani untuk episod terbaru ini sebagai pengarah. Sekiranya nama itu terdengar biasa, semestinya. Megumi Ishitani juga mengarahkan Episode 957 yang luar biasa, yang memaparkan kesimpulan Reverie dan pembatalan Shichibukai. Megumi Ishitani bukan hanya memahami tulang belakang emosional One Piece , tetapi kemahirannya sebagai pengarah membuat emosi itu bersinar dalam setiap gerakan kamera dan potongan yang kreatif.

Sekiranya anda seorang pembaca manga yang masih tidak yakin dengan tahap kualiti anime itu sekarang, lihat saja episod terbaik di halaman IMDb One Piece . Dalam 10 episod terbaik itu, tujuh daripadanya semuanya berasal dari busur Wano. Dan jika itu tidak mencukupi, tonton anime itu sendiri. Dengan serangan Onigashima tidak lama lagi, tidak ada waktu yang lebih baik untuk melompat masuk.

Sumber: CBR

Leave a Reply