Bleach untuk Melepaskan Bab Baru untuk Ulang Tahun ke-20

  • Post category:Anime
Bleach untuk Melepaskan Bab Baru untuk Ulang Tahun ke-20

Lima tahun selepas bab terakhir diterbitkan, Shonen Jump’s Bleach akan kembali untuk bab yang baru.

Shonen Jump News – Unofficial melaporkan bahawa shonen epik bertema supernatural Tite Kubo akan kembali dengan bab 73-halaman yang baru sama sekali. Bab baru siri ini akan diterbitkan dalam Weekly Shonen Jump Isu #36/37 untuk memperingati ulang tahun ke-20 penerbitan asal Bleach , yang tayang perdana pada tahun 2001. Tiada perincian lain mengenai bab baru itu diberikan, seperti perincian cerita, watak apa yang akan muncul, dan jangka masa apa cerita itu berada dalam. Bab terakhir untuk Bleach diterbit pada 2016, dan menampilkan 10 tahun time-skip yang memperkenalkan anak-anak dari beberapa watak utama siri ini.

Bleach menceritakan kisah Ichigo Kurosaki, seorang pemuda yang dapat melihat hantu. Ichigo menemui seorang wanita bernama Rukia, yang merupakan sebahagian daripada organisasi yang dikenali sebagai Soul Reaper, sekumpulan pejuang yang ditugaskan untuk menggembalakan jiwa yang baru meninggal ke akhirat dan juga melindungi orang yang hidup dari Hollows, jiwa-jiwa sesat ngeri yang akan menyerang manusia . Ichigo akhirnya direkrut ke dalam Soul Reaper, dan dipaksa lebih jauh ke dalam konflik dengan Hollows, anggota korup dari Soul Reaper, dan musuh ghaib yang lain.

Bleach dianggap sebagai salah satu franchise Shonen Jump “Big Three” pada awal tahun 00-an, di samping Naruto oleh Masashi Kishimoto dan One Piece oleh Eiichiro Oda yang masih berlangsung. Manga ini mempunyai edaran lebih dari 120 juta salinan di seluruh dunia, dan diadaptasi menjadi siri anime pada tahun 2004 yang berlangsung selama lapan tahun. Pada tahun 2020, diumumkan bahawa siri anime akan kembali untuk musim tambahan untuk adaptasi baki bab-bab manga Kubo. Siri ini juga diadaptasi menjadi beberapa permainan video oleh Sega dan juga menjadi filem live-action pada tahun 2018 oleh Warner Bros. Japan.

Sejak selesainya manga Bleach pada tahun 2016, pencipta Tite Kubo telah mengusahakan sejumlah projek yang berbeza. Kubo melancarkan siri manga baru, Burn the Witch , pada tahun 2020. Burn the Witch berlaku di alam semesta yang sama dengan Bleach tetapi diatur dalam England dan bukannya Jepun. Kubo sekali lagi bekerjasama dengan Sega pada tahun 2019 untuk menyediakan reka bentuk watak untuk permainan terbaru dalam siri Sakura Wars oleh penerbit permainan video itu. Pencipta manga itu juga baru-baru ini melepaskan ilustrasi baru salah satu antagonis Bleach yang paling terkenal, Aizen, untuk mempromosikan pelancaran siri Loki oleh Disney+ di Jepun.

Sumber: Twitter

Leave a Reply