One Piece: Apa Yang Dilakukan Setiap Topi Jerami dalam Serangan Onigashima

  • Post category:Anime
One Piece: Apa Yang Dilakukan Setiap Topi Jerami dalam Serangan Onigashima

AMARAN: Berikut ini mengandungi spoiler untuk manga One Piece oleh Eiichiro Oda.

Bab-bab baru One Piece amat huru-hara. Dengan pertempuran sebesar Serangan Onigashima – yang terdiri daripada ribuan pejuang, pertempuran berlaku di beberapa tingkat dan watak-watak asyik keluar dari pertempuran atau bertukar pihak – semuanya benar-benar berlaku sekaligus, menjadikannya sukar untuk ikuti siapa yang melakukan apa dan di mana.

Busur Wano, menyeronokkan dan liar, telah sampai ke titik di mana sukar untuk mengawasi apa yang sedang berlaku. Syukurlah, pada Bab #1019, kita telah menilai secara rasmi setiap Topi Jerami sekurang-kurangnya sekali. Jadi, inilah di mana semua orang berada, apa yang sedang mereka lakukan dan apa yang mungkin akan mereka lakukan tidak lama lagi.

Luffy Telah Terselamat Daripada Mati Lemas dan Berada Bersama Heart Pirates

Pertempuran pertama antara Luffy dan Kaido tidak berjalan seperti yang dirancangkan dan menghantarnya jatuh ke laut. Setelah berjuang keras melawan Yonko itu, dia tersingkir dari pertempuran dan keluar dari pulau itu, tetapi itu tidak bererti dia menyerah. Berkat Momonosuke, dia menjelaskan kepada semua orang di pulau itu bahawa dia berhasrat untuk kembali dan menewaskan Kaido. Dia diselamatkan oleh Heart Pirates dan baru saja bangun (mengidam daging, semestinya). Tidak lama lagi, dia akan kembali bersama krunya dan berhadapan dengan Kaido sekali lagi.

Usopp & Nami Melarikan Diri Dari Pentas Persembahan Setelah Bertempur dengan Ulti & Page One

Setelah Topi Jerami bertemu di Pentas Persembahan, Nami dan Usopp bertempur dengan Ulti dan Page One, mengalami kekalahan besar. Nasib baik, O-Tama dan Komachiyo muncul tepat pada masanya untuk menyelamatkan mereka. Semasa mereka berlari, mereka melalui pertarungan Franky dan Sasaki dan akhirnya bertembung dengan Big Mom. Ketika Big Mom mengetahui bahawa Bandar Okobore telah dimusnahkan oleh Beast Pirates, dia menyerang Page One, menyebabkan Ulti bertindak balas dengan ganas. Ulti menampar O-Tama, membuat Big Mom lebih marah. Nami dan Usopp mengambil kesempatan ini untuk mendapatkan O-Tama dan melarikan diri.

Setelah melarikan diri dari Big Mom sekali lagi, Nami melawan Ulti untuk kali terakhir, menewaskannya berkat Zeus bergabung dengan Climate Batonnya. Akhirnya, O-Tama dapat mengaktifkan kemampuannya dan mengubah setiap Beast Pirates yang telah memakan ladunya ke sisi Perikatan, menjadikannya sasaran semua orang yang tidak makan.

Sanji Melawan Queen, Zoro dan Chopper Sedang Pulih Dari Pertempuran

Sanji kini sedang melawan Queen setelah Robin dan Brook menyelamatkannya dari Black Maria. Setelah menyelamatkan Momonosuke dari King di Pentas Persembahan, Sanji berkumpul kembali dengan krunya dan pergi bersama Luffy untuk mencuba mencapai Kaido. Mereka bergabung dengan Jimbe, tetapi Sanji lari untuk menolong seorang wanita yang berada dalam kesusahan – perangkap yang diatur oleh Black Maria. Dia ditangkap dan dipaksa untuk mengumpan Robin ke lokasinya dengan memanggilnya. Dia dan Brook muncul untuk menyelamatkan Sanji, yang kemudian memutuskan untuk pergi membantu Scabbards sementara kedua itu menentang Black Maria. Setelah membalutnya dengan kain, Sanji membawa Zoro ke Pentas Persembahan supaya Chopper dan Dr. Miyagi boleh mengubatinya dengan betul. Di sinilah akhirnya dia bertemu dengan Queen.

Setelah pertemuan di Pentas Persembahan, Chopper, Robin dan Brook diserang oleh mereka yang dijangkiti Virus Ice Oni Queen. Queen dan Apoo juga muncul, menjadikan keadaan menjadi lebih sukar. Chopper berhadapan dengan Queen mengenai penggunaan perang biologi, terutama terhadap anak buahnya, dan kedua-duanya bertempur. Walaupun melakukan beberapa kali serangan pada Queen, Chopper tidak dapat menewaskannya dan terpaksa melampaui batas 30 minit Rumble Ball. Nasib baik baginya, ketika Queen hendak menyelesaikannya, Sanji muncul bersama Zoro dan menyekat serangan itu. Tukang masak itu menyerahkan Zoro kepada Chopper dan Dr. Miyagi untuk mendapatkan rawatan, tetapi Chopper kini menderita kesan sampingan Baby-Geezer.

Sementara itu, Zoro diberi suntikan yang menyegarkan dari Dr. Miyagi. Setelah menewaskan Apoo, Zoro bertembung dengan Luffy ketika dia hendak melancarkan dirinya ke lokasi Kaido di bumbung, dan memegangnya. Kaido dan Big Mom melancarkan serangan gabungan yang disebut “Hakai,” yang mana Zoro dapat menangkis cukup lama agar Supernova itu selamat. Law dan Kidd dapat melancarkan Big Mom dari bumbung sementara Zoro memotong Prometheus dan Luffy melawan Kaido. Setelah Zoro menggunakan serangan “Sembilan Pedang Gaya: Asura” ke atas Kaido, ia terdedah bahawa Zoro dapat menggunakan Haoshoku Haki. Kaido menjatuhkan Law dan Zoro ke tanah, tetapi pada masa ini Luffy telah kembali dalam pertarungan. Dia memberitahu Law dan Zoro untuk pergi ke tempat selamat dan Law menarik Zoro dan teleport dari atap, mendarat di Sanji.

Robin dan Brook Menghadapi Black Maria

Sebelum Queen muncul di Pentas Persembahan, Big Mom masuk bersama Nami, Zeus dan Carrot yang ditangkap. Dia cuba menyerang Franky, tetapi Robin dan Jimbe menjatuhkannya dari pentas. Setelah kumpulan itu bersatu di atas pentas dan berpisah sekali lagi, Robin, Brook dan Chopper dihadapkan oleh Queen dan zombi Ice Oni. Setelah Sanji memanggil Robin untuk menyelamatkannya, Robin dan Brook kemudian menuju ke Pleasure Hall Black Maria, di mana mereka membebaskan Sanji dan memulakan perjuangan melawannya.

Jimbe Baru Menewaskan Who’s-Who

Sebelum menyertai Sanji dan Luffy, Jimbe pernah bersama Robin dan yang lain, berusaha mencari cara menyelamatkan Momonosuke. Setelah Big Mom muncul, dia dan Robin menjatuhkannya dari Love Stage. Dia kemudian menyuruh Franky untuk mengumpan Hatcha keluar dengan General Franky, kemudian dia terus menyertai Sanji dan Luffy. Setelah Sanji berpisah dari mereka, Luffy dan Jimbe mencapai peringkat empat, di mana sekumpulan besar lawan menanti mereka. Jimbe menyuruh Luffy terus maju dan dia akan menahan Beast Pirates, setelah itu dia berhadapan dengan Who’s-Who. Semasa pertarungan mereka, Who’s-Who memberitahu Jimbe tentang masa lalunya dan bertanya adakah Dewa Matahari Nika itu benar. Setelah Jimbe menasihatinya kerana mempunyai pandangan rasis terhadap Manusia-Ikan, dia berjaya menewaskan Who’s-Who.

Franky Baru Menjatuhkan Sasaki

Franky memimpin Hatcha keluar kawasan Love Stage dan ke Menara Right-Brain, di mana dia menjumpai Yamato, Momonosuke dan Shinobu sedang dihadapkan oleh Bahagian Perisai Sasaki. Semasa melarikan diri melalui lubang yang dibuat Hatcha, Yamato menjatuhkan Hatcha dengan serangan jarak jauh, meninggalkan Franky untuk melawan Sasaki dan anak buahnya. Sasaki berubah menjadi bentuk triseratop penuhnya untuk bertarung, tetapi ditahan. Franky menggunakan pedangnya untuk mencederakan perut Sasaki, tetapi dia masih dapat berdiri. Sasaki kemudian berubah menjadi bentuk hibridnya, menunjukkan bahawa dia dapat menggunakan sirip di lehernya untuk terbang. Setelah melancarkan beberapa serangan kuat kepada Franky, Franky akhirnya berjaya menewaskannya dengan menggunakan Franky Radical Beam.

Yamato Baru Mendedahkan Kekuatan Buah Iblisnya Terhadap Kaido

Setelah menyelamatkan Momonosuke dari Pentas Persembahan, Yamato dan Shinobu melarikan diri bersama budak itu. Namun, Yamato jatuh ke dalam salah satu khayalannya, menakutkan kedua-duanya dan menyebabkan mereka melarikan diri. Setelah diserang oleh dan melarikan diri dari kumpulan Sasaki, Yamato berlari dengan boneka Momonosuke untuk mengalihkan perhatian Beast Pirates dan memimpin mereka jauh dari Shinobu dan Momonosuke. Setelah Kaido nampaknya telah membunuh kedua-duanya, Yamato berhadapan dengan ayahnya dan kedua-dua itu mula berlawan, di mana Yamato menyatakan niatnya untuk berlayar dengan Topi Jerami. Kedua-duanya sekarang berada dalam bentuk hibrid mereka dalam apa yang pasti akan menjadi pertempuran hangat.

Sumber: CBR

Leave a Reply