Penerbit Attack On Titan Membincangkan Musim Akhir

  • Post category:Anime
Penerbit Attack On Titan Membincangkan Musim Akhir

Tetsuya Kinoshita, yang telah menjadi penerbit dalam siri anime Attack on Titan sejak ia bermula, melihat kembali siri ini dan memberi pendapatnya mengenai kesimpulannya yang akan datang.

Kinoshita muncul di livestream Anime Expo syarikat penerbitan anime Pony Canyon dan membincangkan masanya dalam siri ini. Penerbit Attack on Titan itu telah menyertai siri anime itu sejak awal lagi, dan kekal dalam kakitangan ketika penerbitan siri ini dipindah dari WIT Studio, yang menghasilkan dua musim pertama anime, ke MAPPA, yang sejak itu menghasilkan Musim 3 dan kedua-dua bahagian Musim 4. Sebelum usahanya dalam Attack on Titan , Kinoshita mengusahakan adaptasi anime Sengoku Basara dan juga terlibat dalam penerbitan urutan animasi yang dipaparkan dalam Kill Bill oleh Quentin Tarantino. Kinoshita memulakan wawancara dengan menyatakan bagaimana terjalinnya hidupnya dengan penerbitan anime itu, dengan mengatakan, “Saya telah terlibat dalam anime ini sejak peringkat perancangan selama lebih dari sepuluh tahun, jadi sekarang ini adalah bahagian penting dalam hidup saya. Saya selalu memikirkan tentang Attack on Titan.

AMARAN: SPOILER UNTUK MUSIM TITAN 4, BAHAGIAN 1 DI BAWAH.

Ketika ditanya mengenai pendapatnya mengenai siri ini menjelang penamatan, Kinoshita mengakui pada awalnya dia tidak yakin bahawa mereka akan dapat menjadikan keseluruhan manga ke siri anime. “Sebahagian daripada saya mengatakan bahawa kita akan menjadikan semuanya menjadi anime untuk mendorong saya sendiri,” kata Kinoshita, sambil menambah, “Tetapi pada masa itu, saya tidak tahu berapa lama manga itu akan berlanjut, dan saya tidak pasti sama ada adalah realistik untuk meneruskan animasi keseluruhan siri ini. Sekarang, kita sampai pada tahap yang hampir lengkap, jadi saya akan melakukan yang terbaik hingga akhir. “

Musim terakhir Attack on Titan menghabiskan banyak masa di negara Marley, yang merupakan tempat yang amat berbeza berbanding Pulau Paradis di mana kebanyakan watak utamanya berasal. “Negara Marley, yang terkenal dalam The Final Season , memiliki budaya yang amat berbeza berbanding Paradis. Dari episod pertama, yang bermula dengan perang di Marley, saya rasa orang mungkin merasakan mereka sedang menonton anime yang berbeza,” kata Kinoshita. Kinoshita mendedahkan bahawa perubahan lokasi dan waktu secara tiba-tiba turut mempengaruhi kakitangan rancangan itu, dengan mengatakan, “Penggambaran perbezaan ini adalah salah satu serlahan The Final Season . Orang-orang di Survey Corps tiba-tiba menjadi lebih tua, jadi semua reka bentuknya adalah baru. Rasanya seperti kami sedang mengusahakan anime yang berbeza.”

Kinoshita menunjukkan penghargaannya kepada peminat-peminat di seluruh dunia, dengan mengatakan, “Kami menerima mesej dari seluruh dunia, dan saya membacanya semua. Mereka memberi saya banyak keberanian. Anime berkembang setiap kali kita berkongsi bersama, oleh itu, terima kasih atas sokongan berterusan anda. “

Musim 1 dari Attack on Titan ada di Netflix. Tiga musim pertama, serta bahagian 1 Musim 4, ada untuk streaming di Hulu, Crunchyroll, dan Funimation. Musim 4 Bahagian 2 dijadualkan untuk tayangan perdana pada tahun 2022.

Sumber: CBR

Leave a Reply